Julafton

Så äntligen var den efterlängtade dagen här. Julafton. Hos mig började den traditionsenligt med en julklapp i strumpan som hängde vid kakelugnen. Denna gång hade tomten lämnat en dassbok, vilket är mycket uppskattat då jag älskar dessa småtöntiga böcker :) Sedan var det lite städning och matlagning innan släkten kom vid tvåtiden. Lite glögg och pepparkakor (som jag naturligtvis inte rörde, jag behöver inte pepparkakor för att vara snäll), följdes, naturligtvis, av en timmes Kalle. Har i några år haft en Kalle-svacka, och inte uppskattat det så mycket som det verkligen förtjänar, men nu är jag på rätt spår igen och älskar de små filurerna i Kalle. Efter det var det julmat, vilket även det traditionsenligt tar alldeles för lång tid, med tanke på att julklappsöppningen är direkt efteråt. Jag fick många fina presenter, så jag är helnöjd. Nu sitter lillebror och kusinen och tittar på Simpsons filmen, och sa sedan prova Simons nya Guitar-Hero. Han har tjatat om det där spelet i hundra år nu så jag hoppas att han tycker att det är kul.

För att bryta jultraditionen lite grann måste jag bara dela med mig med dessa raggningsrepliker jag just läste. Jag tror inte att de funkar på mig med du kan ju alltid prova ;)

- Dina kläder skulle se bra ut i en hög bredvid min säng.
- Vill du se något växa?
- Kan du inte komma hit, sitta i mitt knä också pratar vi om första sak som kommer upp?
- Vill du dansa, eller ska jag gå och leka med mig själv igen?
- Du bruden, kom så går vi och gör lite barn!
- En kvinna frågar: Ursäkta, har du tiden? Du: Har du orken?
- Jag skulle se bra ut på dig.
- Man kan dö av sex... Vill du dö lycklig?
- Jag älskar varje ben i din kropp - särskilt mitt.
- Jag är ny i stan. Kan du berätta vägen till din lägenhet?
- "Ska vi trolla?" "???" "Vi går hem till mig och nuppar, sen försvinner du!"

Kommentarer
Postat av: Sophie

Här kommer en till!
- Hur mår du då?
Känner du igen den ;)

2007-12-25 @ 22:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0