Egypten

Nej, nu tänker jag inte ursäkta mig för min brist på bloggande, jag står för det och är stolt över det! Eller nåt sånt...

Ja det har ju hänt en del sen jag bloggade sist, så jag har en del att ta igen. Kommer dock att ta det i omgångar, för helt ärligt, vem orkar läsa en 10 sidors uppsats om vad jag gjort sen typ Juli? Okej Sandra jag vet att du orkar, men jag tror faktiskt inte att någon annan gör det.

Den här veckan, höstlovsveckan, har jag i alla fall varit i Hurghada, Egypten med min familj. Veckan började bra med sol och bad och absolut inget mer. Slappnade av totalt och ansåg att promenaden från solstolen till poolen/havet var en stor kraftansträngning. Efter drygt halva resan blir jag, som varje gång jag är utomlands, sjuk. Fick gå på massa mediciner (som jag förresten fortfarande måste ta) och ligga inne på hotellrummet och ruttna bort. Mindre roligt när man hade som mål att komma hem brun som en pepparkaka och få många avundsjuka blickar. Nu är jag ju bara en i mängden, snacka om osis. Nejhel ärligt var nog de värsta att jag missade Egypten. Jag menar, jag låg och solade hela dagarna, vår familj är sån, inte mycket sightseeing för oss, och på onsdagen, dagen innan hemresan skulle vi åka och se konungarnas dal med Tutanchamons grav. Dessutom hade man fått se hur invånarna hade det, jag menar Hurghada är bara ett enda stort hotell, så där fanns det inte mycket att se. Det var nog det tråkigaste måste jag säga.

Något jag tycker är lite roligt, och kanske lite smått farligt, är att för att få körkort i Egypten krävs inte mycket. Antingen kan man först göra ett teoriprov på 13 lätta frågor och sedan göra en uppkörning som går ut på att man visar på en tom parkeringsplats att man kan köra bakåt, framåt, höger och vänster. Tycker man att detta låter lite jobbigt, eller lite för svårt, eller vilken annan anledning man kan tänkas ha, kan man helt enkelt köpa sitt körkort. Antingen bara teoriprovet för 100 egyptiska pund (ca 125 sek) eller hela körkortet för 300 egyptiska pund (ca 375 sek). Jag kan ju bara säga att det märktes...

Till sist måste jag få skryta lite, killen som spelade Tzatziki bodde på vårt hotell! Inte för att jag vågade gå fram till honom, vad tror ni om mig, men jag kan ju alltid skryta om att han var i min närhet! ;) haha

Ha de gött!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jaaaaa äntligen bloggar du älskling!
haha, nähä, det finns folk som är ännu ambitiösare än meeej :D

jaaa hah de där me körkortet är ju helt sjukt, hoppas du hade bra i egypten iaf, snart borde du å ja resa lite också :D

Pusss

2007-11-06 @ 14:25:59
URL: http://snuttaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0