Jag tror jag är kär...

Ja det här var ju spännande. Lillebror Simon har just nu ett gäng killkompisar över som ska sova här. Tidigare var det även tjejer och mycket hög musik. Kände mig som en gammal surkärring när jag var nära på att gå ner och skälla ut dem och säga att jag behövde min skönhetssömn inför jobbet imorgon. Men eftersom jag är en så underbar storasyster lät jag busungarna vara och bäddade i gästrummet på övervåningen istället. När jag är på väg ner för att hämta väckarklockan stannas jag av ett gäng glada 15-åringar som tycker att det är så roligt att prata med storasyster. Troligtvis främst för att hon var 18 och alltså kunde köpa ut öl till dem. Vilket de naturligtvis bad mig göra, på sina bara knän. De såg verkligen ursöta ut när de bad och bönade fastän de bara fick nej. Men mitt hjärta smälte verkligen när en av killarna utbrast "jag är inte full nu, jag spelar bara inför tjejerna". Ville bara hoppa på honom och nypa honom i kinden. Jag börjar verkligen bli gammal. 
     Några minuter senare har jag en hel flock 15-åringar runt mig, alla jättespända över vad jag har att säga om sex och p-piller. Så där stod jag och hade en långrandig föreläsning där de ställde alla sina frågor om bieffekter och skillnader mellan p-piller och minipiller, vad HIV gjorde etc. Moraltanten nästa. När lillebror skämts tillräckligt går alla kompisar ner - alla utom en. Så där står vi och han frågar alla möjliga frågor om förhållanden och sex. Kände mig riktigt duktig som stod där och hjälpte dagens unga in i samhället ;)
Och ja... nu sitter jag här, och de är där nere i källaren. Frågan är om man verkligen vill veta vad de sysslar med efter detta långa föredrag...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Fia är ju lite lillgammal, det vet vi ju redan :D tihi

2008-02-10 @ 13:41:46
URL: http://snuttaan.blogg.se
Postat av: Mickan

Hejja Fia, det är rätt :) lär dem unga bara :P
kram

2008-02-15 @ 17:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0