Appropå nyår

Jag har just stängt av tv:n, där Magnus Betnér befunnit sig den senaste timmen. Hans show inget är heligt har just visats på femman, vilket gjorde att jag lyckades bränna bort ytterligare en timme av mitt liv på strunt (även om jag njöt under tiden). Jag gillar verkligen Magnus Betnér, hans råa stil där han alltid tar steget längre och pushar ämnen som man inte riktigt får prata om. Han lyckas även ta upp viktiga samhällsproblem på ett skämtsamt sätt, så man kan få sig en liten tankeställare emellanåt. När han var klar rycktes jag med så av showen, att jag snudd in på ställde mig upp från soffan och applåderade. Det var nog tur att jag tog min förnuft till fånga ändå och lät bli, då hela huset sover.

Något som jag har tänkt på, i och med att det är ett nytt år med nya händelser, är döden. Ett år har tagit slut och försvunnit, förutom från våra minnen. Det är lite som när man dör, man försvinner från allt utom minnena. Då började jag undra lite huruvida jag är rädd för döden eller inte. Självklart är jag det, dels är jag rädd för snudd på allt som finns, och dessutom är jag sån inbiten konservatist och vill alltid att allting ska vara som det alltid har varit. Även om jag vet att förändringar ofta är positiva har jag lite svårt att acceptera dem, åtminstone till en början. Men detta är att lämna ämnet, så för att komma tillbaka till kärnan, så började jag tänka på om man inte skulle dö, alltså odödlighet. Det är nog den sak, som - om något - är mer skrämmande än döden. Tänk att leva för alltid, att fortfarande finnas kvar om miljoners miljoner år, aldrig få somna in för gott. Nej den tanken är så himla mycket läskigare än vad döden någonsin kommer att bli. Även om några extra årtionden inte verkar helt fel (i friskt tillstånd då, men det är väl en självklarhet), så är nog döden snarare en välsignelse än en förbannelse.

Snacka om partydödare! Så alla ni som haft ett bra nyår och känner er sådär äckligt tillfreds med er själva, gör som jag. Tänk på döden. Och ha ett jättegott nytt år!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Tänk inte så mkt på döden, man ska leva :D

2008-01-05 @ 15:55:07
URL: http://snuttaan.blogg.se
Postat av: Sandra

Dags att uppdatera btw söt!

2008-01-05 @ 18:13:37
URL: http://snuttaan.blogg.se
Postat av: Anonym

hur kan en moderat "verkligen gilla" magnus betnér?

2008-01-16 @ 23:45:34
Postat av: Fia

För att en moderat också kan ha humor...?

2008-01-17 @ 16:34:29
URL: http://alltomfia.blogg.se
Postat av: Anonym

"Han lyckas även ta upp viktiga samhällsproblem på ett skämtsamt sätt, så man kan få sig en liten tankeställare emellanåt."

Du vet att dom samhällsproblem han tar upp är klart vänstervinklade/influerade? Kanske inte så lyckat för en moderat att få en "tankeställare" av vänsterpropaganda?

2008-01-18 @ 23:14:50
Postat av: Fia

Klart jag vet. Men dels har jag aldrig sagt att moderaterna är perfekta, dessutom är det inte säkert att jag håller med hans sätt att lösa problemen, eller hur?
Tänk att det kunde bli en sån grej av att jag tycker att en komiker är rolig...

2008-01-20 @ 17:06:22
URL: http://alltomfia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0