Restaurang Shogun

I lördags bjöd min farbror mig, min kusin och min farmor på middag på en japansk restaurang i Gamla stan (Shogun eller något liknande) som grattis till körkortet jag tagit tidigare i veckan. Vi beställde in en så kalla Shogun-middag, vilket innebar en sex-rätters middag, som började med fyra förätter, en huvudrätt och en dessert. De två första förrätterna var verkligen inte goda. I en av dem var det ett litet fat bestående av en massa olika "godsaker" bl.a. en rå sardin på en saltgurka. Mums! Ja det var ingen höjdare direkt. Men efter det, ja då jävlar! Då kom det först kycklingspett, som verkligen var goda. Sen tog de in friterade räkor, som även de smakade underbart. Men sen huvudrätten! Drömmer fortfarande om den. De hade en skål med olika slags fräscha grönsaker, och en STOR tallrik med entrecote, som man la ner i en buljong fondue, och sedan doppade i uppvispat ägg. Och så var det ris till det. Det var verkligen GOTT! Och alla rätterna hade vi ett jättegott rött vin, kommer dock inte ihåg namnet på den. Sist men inte minst vart det sorbet, som även den var jättegod. Var verkligen enorm efter alla denna mat. Och efter det skulle man gå ut med kompisarna! Ja ni kan ju tänka er hur smidig man var på dansgolvet då...



image64

Kanske inte den vackraste bilden, men nöjd var jag!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Asfin klännning!

2008-01-20 @ 13:22:54
URL: http://snuttaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0