Effektiv arbetstid

Ja nu sitter jag på jobbet och gör inte mycket alls. Nästan inga kunder i butiken, vilket gör att jag har gott om tid till att sitta och blogga. Bra va? Dagen började dock inte på bästa möjliga sätt. Igår var jag nämligen ensam hemma, men efter att först ha jobbat hela dagen och sedan sprungit på stan med Paulina orkade jag inte göra många knop. Jag bestämde mig ändock att laga middag, trots att det endast var till mig själv. Varför jag valde att faktiskt orka laga mat för att jag tänkte att då har jag lunch till morgondagen också. Mycket nöjd över mig själv när jag handlat, lagat maten och städat undan satte jag mig välförtjänt ned för att titta på film. Självfallet stannade man uppe lite längre än vad man borde borde och orkade. Hursomhelst vaknar jag mitt i natten av att lillebror knackar på fönstet och vill bli insläppt eftersom han glömt nycklarna. Jättekul. Jag lyckades somna om på direkten så ingen skada skedd. Sen vaknar man (trött såklart) och gör sig iordning som vanligt. Och går till bussen. Och glömmer lunchlådan. Jäkla skit, allt det där jobbet igår i onödan. Då blev jag sur och tjurade litegranna. Men jag träffade lilla Jeaninne som jag inte träffat på hundra år på bussen så det hjälpte lite i alla fall.
Nej nu ska jag fylla i min tidrapport.
Puss&kram

Kommentarer
Postat av: Malin

lunchlåda?? haha va vuxet Fia :)

2008-06-29 @ 19:03:13
URL: http://aupairiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0