jag hittades under en sten

Mina föräldrar har en tendens att skämta om att jag är en expert på att överdriva saker och ting, göra dem så mycket större än vad de egentligen är. Deras tendenser är väl inte helt outgrundade kan jag väl erkänna, men jag måste ju ha fått dem någonstans ifrån, eller hur? Jag satt och klagade över att jag hade ont i magen och mådde lite illa efter middagen tidigare idag, då jag får frågan jag alltid får när någonting är fel:"Du är väl inte gravid?"
"Nej mamma, nej pappa, jag har mens, jag kan inte vara gravid."
"Mamma hade mens när hon väntade dig."
"Jag har inte någon pojkvän heller.."
"Det kan ju vara jungfrufödsel, precis som för Maria!"
"Ja det verkar ju troligt, jag blir den nästa som genomgår jungfrufödelse, av alla miljarder människor som kunnat bli det sen Marias tid så blir det jag.."
"Ja någon måste det ju vara." 
"Ja men det måste ju vara jag, speciellt eftersom ni grundar det på så pålitlig fakta. Jag hade ju faktiskt lite ont i magen"

Och de tycker att jag överdriver saker?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0